کیارشکیارش، تا این لحظه: 12 سال و 6 روز سن داره

دنیای من و کودکم

15 ماهگی کیارشم

1392/5/1 13:09
نویسنده : مامانی
661 بازدید
اشتراک گذاری

سلام کوچولو خوشگله قلب

15 ماهگیت مبارک عزیز مامانماچ

یکماه دیگه هم گذشت و تو بزرگتر شدیبغل

توی این ماه هم پیشرفت های خوبی داشتی و مارو سوپرایز می کردی مژه

 امروز باید می بردمت مرکز بهداشت برای قد و وزن ولی به خاطر گرم بودن هوا نمی برمت تا اذیت نشی خودم قد و وزنت و می گیرممژه خوب مامانی قد و وزنت به این شرحه :

قد : 82 یا 83 خیلی وول وول می خوردی زبان

دور سر: 78

وزن : 10 کیلو و 400

حالا تا اونجاییکه یادمه شیرین کاریاتو می نویسم تا بعد بخونی و لذت ببریقلب

1- توی این ماه به سطل زباله توجه زیادی می کردی و هر چیز کوچولویی که روی زمین بود و برمیداشتی و می بردی سمت سطل زباله و می گفتی اه یعنی اخ ، خ و نمی تونی بگی چشمک

2- وقتی صدای آهنگی می شنوی حالا می خواد صدای قران یا تیتراژ خبر باشه سرتو به چپ و راست تکون میدی و اینگار داری می رقصیبغل

3- منو می بری سمت کمد کتابا و دوباره سرتو به چپ و راست تکون میدی یعنی برام شعر بخون منم از خودم آهنگ تولید می کنم و تو خوشت میادماچ

4- به کلید و جاکلیدی که کلیدها روش آویز میشه خیلی توجه می کنی و تا اونارو می بینی یاد د  می افتی و می گی د   د   د   یا وقتی توی هالم همش یاد    د می افتی منم مجبور شدم و کلید و جاکلیدی و قایمش کنم چون به خاطر گرم بودن هوا بیرون رفتن اصلا خوب نیستافسوس

5- اینقدر هوا گرم شده که حتی نمی تونم ببرمت تو حیاط کمی و سوار کالسکه ات بشی یا رورئک و تو سوار بشی ، دیگه این هفته بابایی روروئک و حسابی شست و تمیز کرد اورد بالا تا دیگه جمع بشه آخه تو گل پسرم دیگه می تونی راه بریمژه

6- چقدر خوشحالم که می بینم تسلطت توی راه رفتن بهتر شده چند وقت پیش اصلا نمی تونستم بذارمت توی حیاط راه بری چون تعادل نداشتی و فوری می نشستی ولی الان دیگه راه میری و هوس نشستن نداری ولی خوب همینطور شوووووووووتی میری و میخوای بدو بدو کنی خیلی باید مراقبت باشمابرو

7- از قوطی کرم خوشت میاد مخصوصا اگه نوع پمپی باشه با دندونات بازش می کنی و اشاره می کنی به پاهام بزن آخه دیدی من کرم به پاهام می زنم ماچ

8- از قوطی روغن ماساژت هم خیلی خوشت میاد تا می بینیش ذوق می کنی و یه صدای خوشگلی از خودت در میاری اونم با دندونات می تونی باز کنی و نصفشو می ریزی برای همین اینم قایم شد و اینکه از وقتی یکساله شدی دیگه نمیذاری ماساژت بدم و خوشت نمیاد منم دیگه نمیدم فقط زیر گلوتو چرب می کنم تو هم همیشه تا قوطی روغن و می بینی اشاره می کنی به گلوت یعنی برام بزنقلب

9- تنها کلمه ای که می تونی بگی آبه خیلی خوشگل می گی آب آب البته اوایل برعکس می گفتی یعنی می گفتی با با ، به بابا می گی با ، و به مامان می گی ما یا مام ، راستی جیزه هم می گی ، جیک جیک میگی ، اه اه می گی این البته صدای الاغه نیشخند

10-وقتی عکسای خودتو رو در و دیوار و یخچال و صفحه مانیتور می بینی می زنی به سینه ات یعنی منم منماچبغل یا می بینیشون و می گی ک اول اسم خودتو می گیزبان

11- تا تلفن و موبایل می بینی می گی ک ، اینو دیگه نمی دونم چرا اینجوری تلفظ می کنیعینک

12-شبها همچنان زودتر از یک و نیم نمی خوابی و همچنان شبی چند بار بلند میشی تا شیر بخوریاوه تازه به جوجو هم جدیدا میگی جیجینگ جیجینگ ، یا پشت هم می گی تقده تقده تقدهابله  جل الخالقدلقک

13- بعضی اوقات چیزی می خوای جیغ می زنی و فریاد می کشی بهت میگم کیارش جیغ نزن بگو بده و تو هم دستاتو باز و بسته می کنی یعنی بده و دیگه جیغ نمی زنیبغل دوباره چند دقیقه بعد چیزی می خوای و دوباره دستاتو باز و بسته می کنی ماچ یعنی باید من چشمم بهت باشه تا ببینم هر وقت بیصدا و با دستات گفتی بده زودی برات اجرا کنم تا به جیغ نرسهابله

14 - برای اینکه حرفت و به کرسی بنشونی گریه ای راه میندازی و پاهات و سفت و کشیده می کنی خنثی

15- بیشتر اوقات دست و منو می گیری و به هر طرفی دوست داری می بریمژه بعضی اوقات می بری توی اتاق بازی و اونجا همه ماشینات هستند و تو بهم می گی که هولشون بدم ازت می پرسم کیارش کدوم طرف هولش بدم اشاره می کنی مثلا اینطرف لبخند منم همه رو به همون سمت می فرستم ، خودتم تازگی ها یاد گرفتی و می فرستی ولی خوب یه کم جلو می رند، تابتو هم کمتر سوار میشی و بیشتر میری پشتش و خودت هولش میدی تا اون تاب بخورهنیشخند

16- یکی از علایقت توی این ماه به باطری بود و تو هر چیزی و می بینی می خوای باطریشو دربیاری هر کدوم از اسباب بازی هات که باطری دارند تو بهم می گی برات دربیارم جز اونایی که پیچ دارند و در نمیان به این راحتی و حتی از باطری موبایل و کنترل هم نمی گذرییول

17- همچنان از خاموش و روشن کردن کلید برقا خوشت میاد

18- توی این ماه حسابی چلوندمت و بوس بوسیت کردم وقتی عکسای 6 ماهگیتو می بینم با خودم میگم خدایا این کیارشی چه لپایی داشت چرا من نچلوندمش اخه هی می گفتم کوچولویی گناه داری و دردت میاد و الان خیلی پشیمونمافسوس برای همین حسابی بووووووووست می کنم تا سال دیگه پشیمون نشمقلب

19 - من عاشق اون دستای کوچولوی یکسالگیتم همیشه قربون صدقه اش می رم و می گم قربون اون دستای کوچولوی یکسالگیت برم من قلب آخه دیگه بزرگ می شی و این دستای کوچولوت هم بزرگ می شن

20- بهت یاد دادم چشم بزنی چقدر هم بامزه اینکارو انجام میدی بغل بعضی اوقات هم صورتتو منقبض می کنی و دهانتو باز می کنی و چشم می زنیزبان

21- همه اعضای بدنت می شناسی به جز بینیابله حتی ناف و جوجو  هم نشون میدی ولی بینی نهخیال باطل بهت می گم کیارش پمپرزت کجاست نشون میدی و پاها و دستا و ....

22- همچنان از کله کله کردن خوشت میاد و میای و سرتو می چسبونی به سرمون

23- کنترل  تلویزیون هم دوست داری به تقلید از ما کنترل و می گیری  سمت تلویزیون و داری شبکه هاشو عوض می کنی لبخند

24- جدیدا هم تا سی دی می بینی و میری سمت دی وی دی و می گی درشو باز کن و اینو بزار من مجبورم اجرا کنمآخ

25- تو 15 ماهگی 10 تا دندون داری گل پسری یعنی تو ماه گذشته 4 تا دندون دراوردی و انشالله توی این ماه هم دو تا از دندونات که ورم دارند به زودی دربیانلبخند

 

اینم از کارهایی که توی ماه چهاردهم زندگیت انجام دادی و به پانزده ماه رسیدی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)